Om vårt grupparbete.

Vi i vår grupp har samarbetat otroligt bra under den tid vi har haft på oss att göra detta arbete. Delvis för att vi alla hade ganska höga ambitioner och vi alla ville samma sak. Men efter ett tag lär man även känna varrandra bättre och man känner att man vill hjälpa andra.
Andra grupparbeten jag har gjort har alltid känts motsträviga och som att ingen vill egentligen jobba. Men den här gången när jag för första gången fick läge att samarbeta med några i en ny skola så blir det på ett annat sätt.
Vi har varje gång vi träffats gått igenom olika pungter och uppgifter som ska göras och alla har gjort det dom ska. Det blir verkligen så mycket lättare då.
Nu sista dagen var väl mest spännande då vi timmarna innan själva redovisningen stod och övede för oss själva med varrandra. Här gjorde vi några enkla justeringar som gjorde allas liv lättare.
Grupparbetet har även fungerat bra när vi har fördelat allting som ska göras. Vi började helt enkelt med att bestämma en dag då vi alla kunde åka och göra den intevju som man skulle göra. Detta gjorde vi ganska snabbt då det är skönt att ha lite tid på sig senare.
Efter intervjun så delade vi inspelningar och anteckningar mellan varrandra via mejl, usb-stickor och fysiska sätt. När vi hade gjort det så började vi väl fundera lite på vem som skulle ha vilken del. Vi fördelade gämt och efter vad vi själva ville göra. Det hela gick sjukt smidigt och vi blev klara innan lovet. Sedan var det bara att öve eftersåt. Själv hade jag väl något intro och ett avslut. Plus någon pungt i mitten. Jag blev även ansvarig för att skapa och formgiva powerpointen. Den blev jag också nöjd med.
Det hela har varit mycket kul och ja hoppas att vi kanske gör något liknande i framtiden i andra ämnen också.
Hoppas även att min grupp känner lika dant som jag.
Tack för allt!
/Roderick

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0