Dagens lektion

Under denna dag så kollade vi på en film. Det var en intressant film om en religion som man annars är svår att hitta eller läsa om. Religionen hette Santeria.
Det var mycket kul att se hur vissa människor ter sig när dom blir påverkade av sina tror. Just den här personen som dokumentären handlade om var ganska extrem enligt mig. Hon gjorde saker som absolut anses konstigt av andra personer. Hon verkade antingen inte förstå det, eller bara tycka att det var helt normalt. Det som är ovanligt för vissa kan vara vardag för andra.
Men jag skulle gärna fördjupa mig i frågan: Men var det verkligen så konstigt? Kristendom har ju också ganska avancerade och oförståndiga saker som skall göras. Bara treenigheten kan vara svår att förstå.
Vi hade även debatt efteråt om religion och hur man ska se på det.
Måste man veta för att tro? Inte enligt mig men det var många andra intressanta tankar som jag blev både lite arg på men kunde också hålla med om.
Mer nästa gång. Ha det fint!
/Roderick

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0