Vad jag har lärt mig under religion redovisningarna

Under dom senaste religions undervisningarna har jag uppmanat mig själv att verkligen konsentrera mig. Det har gått riktigt bra!
Det är mycket intressant att hinduism och buddism ser livet som en oändlig cirkel och vi bara som ett sträck. Varför ser inte vi det som ett sträck?
Jag tycker nog att många olika religioner borde lära mer av varandra. Istället för att islam ska se ner på kristen domen bara för att kristna tror på treenigheten så skulle dom kunna lära av det. Så här ser vi på livet och så här gör ni.
Vad vi ändå pratar om här är saker som ändå kanske inte är sanna. Vi har ingen aning. I framtiden kanske vi kommer kunna svara någorlunda på frågan men än så länge är det bara en tro. Jag säger inte att det är något dåligt men ingen kan bevisa att ett teleologiskt gudsbevis stämmer. Vi kan inte bråka om vad religion är. Det är personligt för alla.
Det är även meningen(enligt mig) att religion ska föra med sig gemenskap till folket. Inte dela upp det.
Vissa religioner har faktiskt mycket gemenskap Tex: Det finns endast en gud, Gud lyssnar på mig och Gud älskar mig.
Jag kommer snart med en ny uppdatering. Tack.
/Mvh, Roderick Crafoord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0